Excursie tematica in cadrul programului PNRAS Școala gimnaziala Bonțida

    • Obiectivele excursiei au prevăzut vizitarea unor peșteri declarate monumente ale
      naturii din Romania și încadrate în Munții Pădurea Craiului: Peștera cu Cristale din
      Farcu, unicat in Europa cu o lungime a cavernelor de 30 km.Fiind descoperită
      întîmplator in cadrul unor lucrări de explorare minieră a resursei de bauxită in anul
      1987.Frumusețea formațiunilor de cristal și fascinația cavernelor subpământene a
      creat o impresie de neuitat la grupul de excursioniști
      Alt obiectiv de interes a fost vizitarea Peșteri Meziad care impresionează prin cel mai
      înalt portal de intrare cu înălțimea de 36 metri.Această peșteră a fost locuită de
      oameni în Paleolitic și păstrează vestigile unui mamifer dispărut în urmă cu 12 mii de
      ani-Ursul cavernelor .
      Pe traseul turistic am identificat și cel mai vârsnic stejar din România, de 400 de ani
      din localitatea Remetea
      Această peșteră ocupa un loc important din prisma faptului că a fost locuită de oameni
      în Paleolitic și păstrează vestigii ale unui mamifer dispărut în urmă cu 12 mii de ani
      Ursul cavernelor
    BONȚITUR

      • Elevi și cadre didactice din  Școala gimnaziala Bonțida in colaboare cu Asociația Pensionarilor, Asociația Plaiuri Noi  și cu ajutorul unei finanțări din Fondul #lidlbonțida, asigurat de Lidl Romania și gestionat de Fundatia Comunitara au fost implicați în parcurgerea unui traseu tematic prin Bonțida la principalele obiective turistice din comună

      Proiect de antreprenoriat social prin Fundația Comunitară Cluj și dezvoltarea unui Atelier de Croitorie, ELECTRIC FASHION

        • Fundația Comunitară Cluj a oferit un grant pentru dezvoltarea antreprenoriatului social Școlii gimnaziale Bonțida.Prin intermediul acestui proiect se dorește formare profesională pentru elevi interesați

        NARATIV- Festivalul național de lectură pentru copii și părinți

          • Organizatori Fondul de Lectură Bosch și Asociația Curtea Veche

            Școala Gimnazială Bonțida este beneficiară alături de 15 școli de o donație de 200 de volume pentru Biblioteca școlii, cuprinzând titluri diverse.Prin intermediul acestei donații consistente a fost amenajată o Sala de Lectură, fiind cuprinsă activitatea in proiectul PNRAS care prevede reducerea abandonului școlar.La dotarea Sălii de Lectură a contribuit și Asociația Asclepios care a donat un număr mare de volume și rafturi pentru a fii aranjate mai eficient sala.

            Dat fiind colaborarea buna avuta pina acum am participat alături de un număr mare de cadre didactice și de elevi la Narativ Festivalul national de lectură organizat Fondul de Lectură Bosch și Asociația Curtea Veche

             

          PROIECTE CARE TREBUIE POSTATE PE PAGINA PNRAS

            • Ediția I Turneul de Baschet 3 X 3 Cupa ,,Stefan Emilian,, Școala gimnaziala Bonțida Proiect educativ este inclus in cadrul Programului National pentru Reducerea Abandonului Școlar PNRAS -Împreună pentru o școală mai bună!

              Au participat la competițiile sportive elevi și cadre didactice din:

              Școala Gimnazială Panticeu

              Școala Gimnazială Căianu

              Școala Gimnazială ,, Alexandru Bohățel,, Vultureni

              Asociația Sportivă,, Speranța,, Jucu

              Școala gimnazială ,,Ștefan Pascu” Apahida

              Școala Profesională Răscruci

               Profesorul coordonator din Școala gimnaziala Bonțida dna Iulia Gligor

              Elevii Școlii gimnaziale Bonțida au fost foarte entuziasmați legat de acest proiect,au susținut galeria sportivă și au obținut foarte multe autografe de la sportivii invitați

              Felicitări tuturor!

            PNRAS- Împreună pentru o școală mai bună

              • 1 Martie

                Marchează calendaristic începutul primăverii,iar Mărțișorul este simbolul acestui anotimp și al renașterii naturii.
                Elevii din clasele gimnaziale in  cadrul Proiectului PNRAS-INSPIRAȚIE ȘI CREAȚIE! au realizat ateliere practice și au confecționat un număr mare de mărțișoare alături de cadrele didactice din program.Au fost create variate modele,toate deosebite cu tematici diferite, in care au dominat reprezentările florale.La confecționare este prezent șnurul împletit, format din două fire unul alb și unul roșu la care se adaugă un obiect artizanal
              PNRAS- Împreună pentru o școală mai bună

                •   Unitățile de învățământ preuniversitar din județul Cluj au înaintat Inspectoratului Școlar Județean Cluj proiecte educaționale menite să prevină comportamentele agresive în rândul elevilor și care propun un management eficient al cazurilor de violență și al altor situații corelate contextual formelor de violență verbală, fizică și psihologică- bullying.

                • Astfel, potrivit criteriilor generale de selecție, prevăzute prin Ordinul Ministerului Educației, nr. 6631/10.11.2023 și a formularelor de candidatură, unitățile școlare clujene au propus activități educaționale adecvate nevoilor preșcolarilor și elevilor, în conformitate cu nevoile identificate și cu obiectivele stabilite/indicatori de rezultat, din categoriile: teatru forum, concursuri tematice, campanii de conștientizare și sensibilizare, vizite de studiu și întâlniri tematice, activități de formare pentru cadrele didactice, privind managementul și rezolvarea conflictelor, activități de învățare între egali și de creștere a coeziunii claselor, grupuri de sprijin pentru elevii implicați în situații de violență, ateliere cu părinții.

                  Menționăm că toate cele 13 unități de învățământ preuniversitar din județul Cluj, ale căror proiecte educaționale au fost declarate câștigătoare de către comisia de evaluare constituită la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Cluj, beneficiază de finanțare, din partea Ministerului Educației, în valoare totală de 42.000 lei, conform Anexei 2 la O.M.E., nr. 6631/10.11.2023.

                • “Ținând cont de faptul că violența în mediul școlar are consecințe multiple și profunde, în ceea ce privește dezvoltarea socio- emoțională a elevilor, dar și performanțele școlare ale acestora, proiectele propuse de la nivelul unităților de învățământ preuniversitar clujene încurajează intensificarea colaborării între instituții cu competențe, privind reducerea comportamentelor indezirabile în rândul elevilor, cooptarea părinților în activitățile educative extrașcolare și creșterea siguranței și a securității în mediul școlar, știut fiind faptul că un climat sigur, primitor și de susținere în mediul școlar se realizează cu participarea tuturor actorilor implicați în procesul de educație”, a declarat doamna Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

                • Unitățile de învățământ preuniversitar din județul Cluj care vor implementa proiecte de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar, în cadrul programului național „Împreună prindem curaj”, în perioada decembrie 2023-mai 2024, sunt următoarele:

                  • Școala Gimnazială “Traian Dârjan” Cluj-Napoca,
                  • Liceul Teoretic “Gelu Voievod” Gilău,
                  • Liceul Teoretic “Pavel Dan” Câmpia Turzii,
                  • Școala Gimnazială “Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca,
                  • Colegiul Tehnic Turda,
                  • Școala Gimnazială Bonțida,
                  • Grădinița cu Program Prelungit “Lumea copiilor” Cluj-Napoca,
                  • Liceul Tehnologic Gherla,
                  • Liceul Tehnologic Special Dej,
                  • Școala Gimnazială Călățele,
                  • Școala Gimnazială Săcuieu,
                  • Școala Gimnazială Căpușu Mare,
                  • Școala Gimnazială “Mihai Viteazul” Câmpia Turzii.

                PNRAS- Împreună pentru o școală mai bună

                  •    Serbarea de Crăciun
                    Program World Vision,,Pâine și Mâine,, clasele primare din Școala gimnaziala Bonțida
                    Mulțumim conducerii nationale a ONG World Vision, dar și reprezentanților zonali din judetul Cluj pentru susținerea proiectului
                    De asemenea aducem calde mulțumiri societății de asigurări OMNIASIG pentru cadourile oferite copiilor
                    Ne bucuram cu toții că există o evoluție pozitivă a copiilor incluși în program,dar și o implicare constanta a personalului angajat în buna funcționare
                    Felicitări tuturor!💐

                  PNRAS- Împreună pentru o școală mai bună

                    • Prin intermediul proiectului PNRAS elevii Scolii Gimnaziale Bontida  au avut parte de multa aventura in parcul Arsenal de la Orastie si de o vizita cu tematica istorica la frumoasa cetate de la Alba Iulia.

                      De asemenea au participat la o competitie sportivă de Tenis de Masă.

                    PNRAS- Împreună pentru o școală mai bună
                    • PNRAS- Școala Gimnazială Bonțida

                    Cod proiect F-PNRAS-1-2022-1291

                    #2022-2025

                    • Schema de Granturi: Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar – F-PNRAS-1-2022-0445
                    • Valoarea totală nerambursabilă a proiectului: 692 260 lei

                    https://mfe.gov.ro/pnrr/

                    https://www.facebook.com/PNRROficial/

                    • Finanțat prin PNRR, în cadrul Componentei C 15-Educație.

                     Reforma 3- Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii,  Investiția 4-Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.

                    • Activitatea de diseminare a Proiectului PNRAS Școala Gimnazială Bonțida a fost realizată de d-na director prof. PRUNDUȘ Amelia Victoria și a avut loc în Sala Festivă în data de 31 ianuarie 2023, unde au fost prezenți părinți,  cadre didactice și personal auxiliar.
                    • Scopul activității a fost acela de a prezenta celor prezenți: obiectivele, grupul țintă, activitățile propuse, echipa de proiect și sustenabilitatea proiectului.
                    • Prin intermediul proiectului se urmărește reducerea abandonului școlar, părăsirea timpurie a școlii, îmbunătățirea rezultatelor în cadrul Evaluării Naționale. Se dorește motivarea elevilor din grupul țintă,  să participe la activități extracurriculare,  activități outdoor,  activități sportive, etc.